blue skies in tuscany distant curving hills,
cypresses and olive grooves and flower-strewn rills.
a scene indeed so tranquil, as if it were but dreams;
here where the senses mingle all it is what it seems.
villas and oak trees, old and evergreen,
swallowtales the dance the hours, small lizards rarely seen.
the oriole´s lone recital from a shaded bough;
soft worm breezes that waft the cloudlets slow.
blue skies in tuscany distant curving hills,
cypresses and olive grooves and flower-strewn rills.
a scene indeed so tranquil, as if it were but dreams;
here where the senses mingle all it is what it seems.
lilac and yellow broom, a splash of brightest hue;
large, dark metallic bees that visit swift and true.
hot sun and strong scents; the grasshopper rasps its joy
amidst the lilting grasses that beckon and alloy.
blue skies in tuscany distant curving hills,
cypresses and olive grooves and flower-strewn rills.
a scene indeed so tranquil, as if it were but dreams;
here where the senses mingle all it is what it seems.
blue skies in tuscany distant curving hills,
cypresses and olive grooves and flower-strewn rills.
a scene indeed so tranquil, as if it were but dreams;
here where the senses mingle all it is what it seems.
musik: michael a. schnase
(c) 2021 m.a.schnase.music
text: hugh david loxdale
aus dem poetryband
blue skies in tuscany
poems about life, love . . . and lesser burdock
mit freundlicher genehmigung des autors und seines verlages
blue skies in tuscany entstand in einer solositzung in unserem proberaum am letzten augustsonntag 2020. ich hatte auf der rückfahrt von erfurt- tiefthal, wo wir unser konzert auf dem am 5. september stattfindenden kunstfest mit dem veranstalter vorbesprochen hatten, einen zwischenstopp in mellingen eingelegt, um mich seit längerer zeit wieder mit loxdale-texten zu befassen, von denen ich einige mitgenommen hatte. die wahl fiel schliesslich auf "blue skies in tuscany". gemeinsam mit till cramer entstand am 16. und 17, oktober in malanz/gr (ch) im home-recording-modus die ideenskizze für ein arrangement mit drumcomputing, e-bass, akkordeon-sample und flügelhorn - sämtlich eingespielt von till - eine über die bis dato reine begleitung mit meiner baritongitarre hinausgehende basis für das spätere r a d i o m e l l i n g t o n e-arrangement.